19 september 2014

De Makelaar

Deze zomer las ik dan eindelijk De Makelaar. Het is geschreven door een oud-redacteur van Quote en de ander werkt daar nog. Het is dus geschreven met het kenmerkende Quote toontje. Is het wat? Ze hadden geloof ik nogal wat moeite om het boek te vullen. Bepaalde citaten staan er twee keer in. Een mooi groot artikel in Quote had ook gekund.

Om het boek te vullen, denk ik, adviseren ze tenslotte dat je je huis prima zonder makelaar kunt verkopen. Wel raden ze een taxateur en fotograaf in te schakelen, omdat je zelf nu eenmaal niet zulke mooie kiekjes van je woning kunt maken. Dat ik dat laatste beaam zal geen verrassing zijn. Maar een vastgoedstylist inschakelen wordt voor het gemak vergeten. Daarnaast geloof ik dat de gemiddelde huizenverkoper lichtjes zenuwachtig zal worden, als ze zelf een onderhandeling zouden moeten voeren. En op het zelf bezichtigingen houden zit niet elke huizenverkoper te wachten.

Kortom een luchtig geschreven boek met weinig nieuws. Mocht je nu net beginnen als vastgoedstylist en nieuw in de vastgoedwereld zijn, dan zou ik het even lezen, maar anders....Er zijn nog zoveel andere boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...