10 februari 2016

10 vragen aan...... Sandra Tijs

Vanaf nu iets nieuws op mijn blog. Elke week stel ik 10 vragen aan een collega stylist. We trappen af met Sandra Tijs. Sandra heb ik leren kennen via het CUBIQZ-netwerk. Naast vastgoedstyling is zij ook actief als interieurstyliste en Flexa-styliste. Een enthousiaste hard werkende dame.

Grootste misverstand over vastgoedstyling?
Dat verkopers denken dat ´kopers er wel doorheen kijken.´

Licht aan of uit?
Zo mogelijk licht uit. Lampen aan kan de indruk wekken dat de ruimte kennelijk vrij donker is want waarom zou je anders de lampen aan doen. Indien licht aan, dan liefst zo subtiel mogelijk, echt als sfeermaker.

Meubels van karton of echt?
Een combinatie van beide. Ik beschik over een grote voorraad dus ik kan ook gemakkelijk en voor een scherpe prijs echte meubels inzetten. Karton gebruik ik vaak voor de bedden en/of als het in bepaalde situaties praktisch is (bijv. ivm de logistiek, als ik wat verder weg moet en daarmee een rit kan uitsparen).

Inspiratiebron?
In eerste instantie ga ik uit van de wensen en de mogelijkheden van de klant en de styling moet passen bij de doelgroep. Inspiratie genoeg: het ligt op letterlijk op straat als je het wilt zien. En verder: digitaal, vakbladen en beursbezoek, gesprekken met collega’s.

Leukste project?
2 penthouses in een woonzorgcentrum.

Favoriete woonaccessoire?  

Schilderij.

Droomproject?
Turn key opleveren van een landhuis met gastenverblijf in Duitsland (zit in de pipeline).

Verrassend inkoopadres voor woonaccessoires?
Aangenaam XL in Berg en Dal.

Perfecte housewarminggift?
Grote kaars (te koop bij Lifestyle). Heel neutraal en daarmee geschikt voor iedereen. En symbolisch vanwege de associatie met een kaars: warmte, licht, gezelligheid, ideaal als welkomstcadeau voor het nieuwe huis.

Als je verkopers maar één tip mag geven, wat zou die dan zijn?
Zorg dat je het verschil maakt… met een optimale presentatie!

www.inzichtwoonadvies.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...