12 april 2016

10 vragen aan......Marieke Blezer

Dit keer stelde ik de 10 vragen voor de verandering niet aan één van mijn collega's, maar aan mezelf.

Grootste misverstand over vastgoedstyling?
Er zijn vele misverstanden over ons vak, maar de grootste is toch wel die vrachtwagen die komt voorrijden met compleet nieuwe meubels. Een enkele keer is het echt nodig om flink uit te pakken en is een nieuwe vloer, schilderwerk en een frisse inrichting wenselijk. Doorgaans kun je met weinig middelen groot resultaat behalen. Dat vind ik eerlijk gezegd juist het leukste.

Licht aan of uit?
Dat ligt echt aan de situatie. Soms kunnen lampen net dat beetje sfeer geven, maar het kan een foto soms ook echt verpesten.

Meubels van karton of echt?
Ben absoluut fan van de meubels van karton, omdat je hiermee het zelfde effect kunt bereiken als een inrichting met echte meubels, maar het is wel een stuk voordeliger. Ik combineer het wel altijd met echte krukjes, zodat de inrichting wat minder statisch wordt.

Inspiratiebron?
Inspiratie is overal. Lees graag blogs, maar een inrichting van een restaurant kan mij ook zomaar op nieuwe ideeën brengen voor een volgende modelwoning.

Leukste project?
De leukste zijn als je en hele gemotiveerde kopers hebt en het dan ook nog lukt om heel snel te verkopen. Ik schreef er al een blog over.

Favoriete woonaccessoire?
Ik voeg graag kleur toe aan mijn projecten en sta daar geloof ik inmiddels om bekend. Dat kan een kleurig kussen, schilderij of vaas zijn. Dit is wel altijd een aanvulling op de neutrale basis.

Droomproject?
Van een zeer gedateerde oude woning, weer een gewild object maken. En een keer een vakantiehuis verhuurklaar maken lijkt me ook een leuke uitdaging.

Verrassend inkoopadres voor woonaccessoires?
Overal en nergens. Van de Aldi tot de Zara en alles er tussen in. Sinds kort hebben we in Den Haag een Søstrene Grene. De Deense Xenos, met veel mooie woonaccessoires en ook nog eens mooi uitgestald.

Perfecte housewarminggift?
Moet er nog geklust worden? Dan is een tegoedbon voor hulp of een grote pan met een gezonde maaltijd leuk om te geven.

Als je verkopers maar één tip mag geven, wat zou die dan zijn?
Ik zit vol met tips om te delen. In elk geval durf echt kritisch te kijken naar je eigen woning. Misschien niet altijd makkelijk, maar het kan je zoveel opleveren.

Ben je vastgoedstylist en wil je ook meedoen aan deze blogserie? Stuur me even een mailtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...